banner
Groep 1-2

Groep 1/2  is de enige, altijd heterogene groep binnen onze school. Wij kijken naar de kinderen en proberen deze zo min mogelijk in het hokje van groep 1 of groep 2 te plaatsen maar juist te richten op wat het kind nodig heeft. Ieder kind heeft een ander startpunt en heeft dus iets anders nodig om verder te leren en ontwikkelen. De kinderen leren o.a. door samen te spelen in de verschillende hoeken zoals de bouw- en constructiehoek, de poppenhoek, de zand- en waterhoek, de teken- en schilderhoek, de knutselhoek, de boekenhoek, de lees- en schrijfhoek, de computerhoek, de rekenhoek, de spelletjes- en puzzelhoek. Dit gebeurt aan de hand van een thema. De thema’s die aan bod komen, komen uit de methode Piramide. Daarbij zijn met behulp van de methode Onderbouwd alle doelen van het speel/leer materiaal vastgelegd. In groep 1/2 wordt veel aandacht besteed aan bewegen. De kinderen spelen veel buiten of gaan naar de speelzaal voor een spelles. Daarnaast hebben ze iedere week gym van de vakleerkracht in de grote gymzaal. Iedere ochtend begint met een inloop waarbij ouders worden uitgenodigd een activiteit met hun kind te doen. Daarnaast zijn er regelmatig activiteiten waarbij kinderen samen met ouders aan de slag gaan. Ouderbetrokkenheid levert een bewezen bijdrage aan het leren van kinderen en zeker bij jonge kinderen.

Lilian Kalee en Monique Sijtsma

right_image